onsdag 18 maj 2011

Rituell slakt utan bedövning. Vidrigt. Bojkotta detta!

I Sverige får man inte slakta djur genom att bara sticka kniven i dem. En enligt min mening en vidrig metod där djuret genomlider en mycket plågsam död. Här finns en liten volym sk Halal-slaktade djur, men de djuren måste bedövas först så att de inte känner något alls. I dagens SVD beskrivs hur djur spänns fast, snurras runt och helt utan bedövning sticks med kniv för att dö långsamt. Enligt EU-kommissionens utredning slaktas 34% på detta sätt på Irland, 75 % i Frankrike och 41% i Beligen. Vidrigt och djurplågeri av allra värsta graden! Kött från dessa stackars djur säljs i svenska butiker utan att konsumenten har en blekaste aning om detta. Hoppas det blir folkstorm. Stackars, stackars djur!

3 kommentarer:

  1. Vidrigt! Och riktigt eländigt att den lilla människan inte har en aning om det hela:(

    SvaraRadera
  2. Vad gör inte företagen, för att tjäna pengar på religionsregler!?

    SvaraRadera
  3. jovisst är det horribelt, bl a detta har gjort mig till vegetarian, men även alla djurtransporter till slakt, men mest beklämmande är, och jag håller inte med dig om 'den lilla människan', flertalet är mycket väl medvetna om vad som försigår, men glömmer lätt och gärna för att tillfredställa sin bekvämlighet och plånbok, jag vet, ser och hör prov på det varje dag på min coop-butik.... lätt att bara skylla på producenter, men om den lilla människan verkligen tog sitt ansvar kanske saker skulle hända
    Johnny Johnson eftersom det inte funkar att lämna kommentar på annat sätt tydligen

    SvaraRadera